shallo freshingar

idag blev det äntligen en 'alicedag' som gamla dagar ( eller innan jag blev sjuk) och det återgått tll det normala hoppas jag ( alltså mycket att göra, det är min grej asso). min dag började i vällingby klockan 9.00 i råcksta vårdcentral. mamma tog ut gardasil (ni vet, mot livmoderhalscanserspruta), gick upp till gynokologen for att ta den, men icke sa nicke. dom hade sportlov dom nedrans latmaskarna. så då gick vi vidare, va skulle vi göra med en spruta i handen lixom ? gick och frågade runt. sprang runt och mamma började beté sig mammigt ( eller som bara min mamma kan göra) helt husterisk. hon sprang och blev mycket irriterad, själv släpade jag mig fram mellan husen. det var ju trots allt morgon och mamma har ingen hänsyn till det alls. men vi fick tag på någon systeryster som kunde ta och fjuff så va sprutan i.

11.00 var klipp tiden på östermalms torg, nybrogatan. jag mötte sanna och lina i vällingby strax efter min lilla trip mellan olika läkarhus. till en början kände jag mig inte riktigt inne där på ekmans (enbart östermalmstanter!), men man vänjer sig. sanna sa att jag passade mycket väl där med alla mina märkes kläder. jag svarade bara 'sanna, vad är dom här skorna köpta? DinSko' jo, kanske hade jag en gnutta märkes. evisu,helly hansen, fredperry, wesc och min DKNY jag fick av mammi eftersom hon ville ha en gucciväska istället. (thankyou mother). klippningen tog 2,5h. ojojoj, ont i rumpan tyckte sanna och lina. härligthärligt hår sa alice. det blev kort men det slitna är gone och jag ska väl hand om det som om det vore mitt barn (detta är glömt om en vecka igen då jag plattar sönder det igen).

klockan fyra istallet hade vi bestämt att vi skulle mötas, så jag tog 25 över bussen från bromma och byte i svanhagen till 315, 10 i. jag fastnade vi annas skolkatalog så dom fick visst vänta en liten stund. jag är mycket ledsen. men en av dom härliga sakerna var att någon hade visst redan mockat åt mig (thank you god). det var inte riktigt det jag ville en kall vinterdag trött som ett blåbär. menmen sedan bar det åt utåt och vi red 'över bondens' som anna och malin kallar det för. jag ba 'allright man'. såå himla skojj var det inte att rida idag, det var grymt kall och jag hade glömt långfilifjångkas (långkalsonger) och red i sommar pikeur och hellyhansen. uschibuschi vad kallt det var. hade hellre velat rida i dubbla teckisar och fjällräven explorer. smart att vara efterklock att säga mina människor.

mumsimums, stelfrusen alice och rykande mat stod på borde när jag kom hem och jag blev mycket glad. super gott pasta med kycklingfilé och sås. mitt i den underbara måltiden (förutom att daniel tjatar om sin ketshup) knackar de på dörren, NEJMEN ! där stod lilla ivana, bananen. sjävlklart ska hon oxå ha mat säger mamma. självklart säger ivana. visst säger alice.  efter proppat i oss mat äter vi chips med hemgjord dipp, eller ivana försökte krydda lite i gräddfil (hon är för chinkig när det gäller gryddor) så jag tog tag i det med egna händer och öste på lite olika kryddor och faktiskt. det blev en liten suksé. kollade på fantastiska austin power och snackade allmän bullshit. sånt gillar väll alla tjejer ? kanske inte alla.


Kommentarer
Postat av: anna

ditt hår blev skit fint! :D

2009-02-28 @ 08:54:07
Postat av: malin

ja fett fint, vil oxå se ut så i håret!:D<3

2009-02-28 @ 09:14:02
URL: http://malinmelins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0