ett satsläggande år

chacha där ute i sommar solen! hur står det till ? jo här är det jävligt gött och jag är mätt och belåten efter bullpaus med familj, morfar och rebecca(hon sitter brevid mig nu) (vi fikar allways när morfar kommer). idag har stora jag (163cm, jag mätte mig i morse faktsikt) ridigt en tur runt golfbanan med långa anna, eller hon är längre en mig iallafall. och bestämt att hoppa imorrn. det var dax nu tycker jag efter kanske 3 veckors uppehålle med hoppandet. tränaren är tydligen bortrest så det har inte blivit av eftersom jag tycker det är bra med något pro som kan kolla så man inte gör fel. första gången jag hoppar utan tränare då. men faktiskt så tränade jag lite markarbete i går då jag hittade en upptrampad gräsplätt med en stock. tränade mycket volter både trav och galopp och förvånadsvärt, felicia drog inte ! hole amazing, och faktiskt slapnade av och kunde sänka huvudet och komma upp med ryggen mer så bakbenen kom mer under och jobbade mer där ifrån. härligt vad min häst är duktig.

till hösten börjar jag årkurs 9 och då är det skolan som gäller, pluggplugg och läxor ser det ut. men även min häst. jag kommer stor satsa på skolan och ridsporten. tidigare har jag satsat mer på hoppningen men nu blir det mer dressyrr oxå, alltså båda delarna. kanske är jag ingen stor stjärna på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0