en dröm om mitt livs största kärlek

inatt läggs tusentals sju olika sorters blommor för att kunna drömma om sitt livs störta kärlek, 'love of my life' en dröm om den person man ska tillbringa resten av sina lyckliga dagar med, som äldre vill säga. att ha en ring på vänster ringfinger som sammankopplar varandra, en symbol för att visa att just 'vi' passar ihop och just 'vi' ska dela glädje och sorg tillsammans, tills döden skiljer 'oss' åt. ett 'vi' finns och ett 'vi' ska förbli, orden du och jag är sammankopplade med varandra och får en att känna lycka och det spritter i hela kroppen. det är kärlek, men det finns många olika slags kärlek. min kärlek till mina brorsor till ett exempel, jag verkligen stör mig på dom, men jag älskar dom ändå. en slags kärlek till 'min' josef. jag har hört av många att unga inte vet vad riktig kärlek är, att 'ni kan ingenting om kärlek'. jag är 15 år och kanske inte riktigt vet vem min stora kärlek i livet är. men jag må veta hur det känns att älska någon eller inte. jag har mina erfarenheter från tider då det gått dåligt eller bra, dom tiderna man inte vet var man ska ta sig till pågrund av kärlek. både lyckligt och olyckligt. men mycket av den kärlek jag har är väldigt bra och jag håller fast det så gott det går, min kärlek till min familj, min kärlek till mina underbara vänner, min kärlek till min bästavän, min kärlek till josef, min kärlek till min underbara häst. det finns mycket jag kallar kärlek. jag är ung, och jag vet vad kärlek är, men jag har inte funnit mitt livs stora kärlek, kanske finns det ingen. jag kanske hittar kärlek på annat sett. men i natt ska jag drömma, jag ska ta reda på om jag finner någon. i natt lägger jag mina sju olika sorters blommor under kudden, jag sluter mina ögon. sedan får ödet bestämma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0