earth hour

på lördag sen 28 mars 2009 släcker sverige lampan för vår jord. den globala uppvärmningen kan bero på just det vi människor har orsakat; växthuseffekten. allt vi släpper ut, avgaser, energi, ja vad det nu kan vara. det förstör helt enkelt våran jord. tellus heter den kom jag på nu. faktiskt är detta en viktig sak, jag har tänkt på det mycket och jag kan rysa av tanken på alla saker den kan åstakomma. isbjörnar dör ut, land under vatten, öken där det inte borde vara öken, sverige blir som stora delar av ryssland, nya sjukdommar och virus... ja, du ser. verkar det roligt ? nej, jag tycker vi borde göra något. inte något stort men bara bidra till en bättre miljö. i onsdag på AL tiden (arbetslags tid) pratade vi just om det här. då vår lärare Pia berättade om isbjörnar som kunde dö ut, dom har ju ingen is att leva på. då hör jag en väldigt dryg, grymt töntig komentar
- men gå upp på land då, va är problemet?
jag vet inte, men hade bara en lust att trycka in skallen på personen.

visste ni att människans största fiende är människan? vi gör igentligen bara det sämre för oss själva. men en sak till jag tänkt på är det här med krig. krig måste väll ändå finnas ? visst det är hemskt men ändå kanske krig bra sätt att 'säga' något på. det jag menar, vill vi hellre ha fred och vara olyckliga ? bli styrd av en gubbe på helt fel sätt ? då måste man stå på ba. men faktiskt, så sverige har ju demokrati och det är tummen upp tycker jag.

ja, är det någon mer som ska släcka ner och tänka på världen en timme på lördag ? själv så ska jag dra med några kompisar och ha myspys med tända ljus och hitta på 'gammeldagsa' grejjer.


bild: lånad från google.se

Kommentarer
Postat av: malin

fulaste björnen :P

2009-03-27 @ 18:16:44
URL: http://pprinsessornas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0