hatar måndagar

som garfild. jag hatar måndagar. förutom då det är hoppträning men eftersom min högerhand och felicia skötare (pappa) har övergett mig och åkt till egypten utan mig med mina bröder. fast ändå skönt att åka ifrån dom en stund. bara det att allt kommer bli jobbigare den här veckan. en liten lista på saker som måste göras för att klara en vecka utan pappa.

- behålla bensinen så länge som möjligt i moppen och bara ta den i nödfall
- gå och åka buss hela tiden.
- inte åka på träningar någonstans (mamma kan inte åka med släp)
- mammas bil är på lagning
- bara tråkig mat, som makaroner och köttbullar
- aldrig skjuss någonstans.

ungefär det. jag hoppas jag överlever, har redan överlevt i 3 dagar. och det är lite typiskt, när pappa ska iväg så jävlas gud lite med mig och mamma. jag ska gå och sträcka axeln och ha något med revbenen och felicia ska gå och bli halt. mamma ringde veterinären igår och felicia ska äta något pullver jag ska blanda med betforet hon får till midda, det får bort hennes smärta och tar ner på svullnaden. hela morgonen har jag suttit med tellefonen i högsta hugg för att ringa veterinären och bestämma en tid han kan komma och kolla på felicia men han har bara en halvtimmes telefon tid och jag fick värkligen inte tag på honom. jevla skiit ! jag gör värkligen allt för att min ögonsten ska bli bra.

nej, nu har jag varit uppe sedan mamma väckte mig klockan åtta för att vara telefon nisse. klar vaken och har inte mycket att göra. stannade hemma eftersom det kanske inte hade varit roligt att ens kunna stå rakt och har ont i axel och revben. mamma ska i och försig ringa läkare och jag kommer förmodligen åka och bli kollad. hellst inte, jag hatar läkare. det är något med dom, så opersonliga och irriterande. eller så är det bara jag som är lite rädd för att det ska göra ont på något sätt. attans att mamma väckte mig, jag kunde ha sovit hur länge som helst

här får ni en favorit i repris på katten elvis-gustav.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0