tummen upp !

weell, min dag har väl varit sådar. visst har den varit kul men fyfan för snö säger jag bara. jo man börjar dagen med att pappa kommer in i mitt rum och säger att min bror visst kört ner bilen i diket (mammas bil) och då vi inte kan andvända den nästa vecka förmodligen eftersom mamma inte vågar åka pappas eller sebbes bil. men iallafall när vi ska köra iväg till skola kommer vi itne upp för vår uppförsbacke som är precis utanför. pappa sandar och tar sats, saken är den att det är lutning i vägen och vi glider ner i ett djupt dike, herregud vad det var läskigt ! jag trodde ärligt att jag skulle dö! så det var till att bara knalla upp till bussen. kallt som satan och bussen är självklart försenad. dagen rullade på som alla andra onsdagar, en sak bara. på AL tiden så hade vi lite tid över och hoppade på en stor boll ni vet, med två saker som sticker upp som man ska hålla i. iallafall, micke ramlar från den och får axeln ur led, och bryter revbenen. jag sprang ju självklart ut från gympa salen så fort vår mentor gav oss 'order' att åka hem. men att han hade brytna revben fick vi reda på när jag och victor nyss var ute och körde mopparna. satan vad halt det var på min väg, men landsvägen funkade bra. härligt att den funkar förutom att den dog när man saktade in och inte ändrade gasen. då var man tvungen att ställa upp den och kicka, men det funkade ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0