En tanke

Jag är som jag är och vet ni vad jag verkligen tänker på nu? Nu kommer ett hästigt inlägg (tyvärr alla icke hästnördar).

Men hur som haver i vår lilla hästvärld finns det ett enormt utbud på hästar och på hur man rider, då menar jag vad för förhållande man har till en häst och hur man framför sporten (det är ju trotts allt en sport). Det vill säga att det finns ridskolor, medryttarhästar, foderhästar, egen ägd häst eller kanske bara rida lite var stans.

Frågan lyder idag hur tar ni hand om en häst? Jag menar inte i detaljer, mocka, fodra osv. Nu menar jag, hur tar DU hand om din egen som någon annans häst? Finns det skillnader på din häst eller en häst du får låna eller ta hand om?

Skulle frågan gå till mig skulle jag sagt; jag kan ge bort min själ för min häst. Min häst ska ha exemplarisk skötsel varje dag. Nytt fräscht vatten, mockad box på korrekt sätt, foder så hästen överlever. Osv! Jag lägger ner hela min själ på att min häst ska må bra! Så ar jag hand om MIN häst.

Tar jag hand om en annans häst eller under den tiden som jag inte hade häst. Vet ni vad? Jag kunde INTE lämna stallet förns jag visste att allt var fixat, jag är dubbelt så noggran och fixar lite extra t.ex putsar sadeln jag lånat osv. Så tar jag hand om andras hästar, alltså jag sköter hästen till 100% och ännu ett par % till.

Om någon tog hand om min häst och "misskött" alla uppgifter hade jag fått spel, det kan vara från att inte tvätta bettet till att inte mocka som man ska. Ser jag mina grejer ligga utslängt på golvet, sadeln lerig och torr. Sadelskyddet har hittat ett nytt hem ist för runt sadeln. Alltså jag får spel!!! Här får du rida MIN häst, min bäbis, helt gratis och det jag får är bajs tillbaka. Mina sadlar, mina skydd, mina träns. Det är saker för flera tusenlappar. Och jag lånar inte ut min häst för att det är kul, för att jag behöver hjälp.

Tur att min medryttare verkligen sköter min häst bra, annars skulle hon få mega smisk!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Pratar du om mig...?

2011-12-13 @ 17:12:12
URL: http://horzilover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0