jag är trött på folks dömmande

Vi människor är som gjorde för att dömma andra människor, att sätta in en preson i ett fack och med bara ett ögonkast kunna bedömma hur han/hon är. En person med mer pengar, gör det honom till än bättre människa än den med mindre? Om jag är tvungen att sticka in en människa i ett fack skulle jag säga en stark person, med den personlighet och dens sätt att röra sig socialt bland folk. Den personen ser jag som en mycket stark person. Men tyvär finns det inte gott om dem.

Men det som jag stör mig starkt på är hur kan man ha mage till att gå runt och bedömma folk. Hon är ful, hon är fet, feeeeeeett fula kläder. Asso hennes röv, driver du eller sjukt ful. Kom igen, kolla på din egna jävla röv. Hur jävla vacker är den på en skala ? Nej men det jag menar är att från din rumpa och dens rumpa kanske det inte finns någon större skillnad eller så finns det massor. Människan är född och alla individer ser inte lika dana ut så är det bara. På alla sätt är människan vacker på sitt egna lilla vis. Och bara ett tips, det är onödig energi man lägger ner på att gå runt och störa sig på folk rumpa osv. fast vissa kanske inte har någon annan stans att slösa den på.

För någon månad sedan viskade en liten fågel i mitt öra att en tjej (tjejen som jag absolut inte ska vika ut på bloggen, sen vore så fel av mig) gått runt och sagt att jag är ful. Fine, tyck att jag är ful men vad tjänar hon på att gå runt och säga det till folk som inte känner mig eller knappt vet vem jag egentligen är ? Jag vet knappt vem hon är så varför ska hon bry sig om vem jag är ? Inte ett ont ord sa jag om henne, men jag fick ett hugg i ryggen istället. Kanske var hon avundsjuk på det jag hade, kanske tyckte hon bara att jag var ful eller så hon kunde framstå som snygg eller så bara hade hon inget liv. Vad vet jag ? Innan jag fick reda på vad hon sagt trodde jag hon kanske var okej, kanske kunde man snacka med henne och kanske kunde allt kännas okej trotts allt. Men vissa är klumpiga, framför allt andra som lägger sig i. Detta har dragit ner mig.

tyvär, jag ser inte ut som dig, och du ser inte ut som mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0